This website is for our Bulgarian customers.

You can check our corporate page here

Как да влезеш във форма напълно безплатно

от Силвия Пенчева | 13.07.2018
Вземи пари сега
Как да влезеш във форма напълно безплатно

В разгара на лятото някой може да реши, че вече е късно да си говорим за влизане във форма и подготовка за носенето на банския този сезон. Доброто физическо състояние обаче не е нещо, което може да се стремим да постигнем еднократно, например само за морето. Това е начин на живот, който ще ви направи по-здрави, по-енергични, по-щастливи и дори по-креативни.

С други думи най-правилният момент да повишите физическата активност и да направите първата крачка към по-добра форма винаги е сега, в точно този момент. Не всеки обаче има възможност да дава пари за абонаментни карти за фитнес залите и за спорт, а понякога и времето на тренировките може да е проблем. Съществуват безброй безплатни начини да заместите професионалните тренировки, а още по-добрата новина е, че по този начин нямате и ограничения откъм време на случване. Макар че е по-добре да фиксирате дни и часове, защото това действа дисциплиниращо. 

10 съвета за безплатни тренировки

  1. Намерете си партньор или приятел, с когото да тренирате. Тичане, разходки в планината, каране на колело – няма значение, но когато имате подкрепа е по-вероятно да сте редовни и да поддържате взаимно мотивацията си.
  2. Възползвайте се от промоционални и безплатни предложения на различните спортни центрове. Такива може да намерите на техните сайтове, страници в социалните мрежи, сайтовете за групово пазаруване.
  3. Фитнесите на открито вече съществуват в почти всяка градинка и детска площадка и повечето от тях са запазени. Не малко хора се възползват от тях за тренировки, а ако се притеснявате, върнете се към първа точка и си намерете компания. 
  4. Вървете максимални разстояния пеша, вместо да ползвате кола или градски транспорт. Може да не е цялото разстояние до работата ви, но поне част от него. Ползвайте стълбите, вместо асансьор. Ходенето е доста подценявано упражнение, особено ако поддържате скорост, която повишава пулса ви (но не прекалено, разбира се).
  5. Вземете си колело и го ползвайте както за придвижване, така и за екскурзии в почивните дни и часове. Най-добре отново си намерете приятел за целта или просто впрегнете цялото семейство за излетите.
  6. Бъдете гъвкави във времето, което използвате за упражнения. Никой не е казал, че не може да го правите в обедната почивка. По-добре не пропускайте, отколкото да се опитвате да спазвате строго специфични дни и часове.
  7. На малки порции, но редовно е по-добре от рядко, но в продължение на час. Докато сте на работа, ставайте през час от бюрото и правете клекове. Гледате филм или предаване? В рекламите станете и се раздвижете, направете няколко повторения от едно – две упражнения.
  8. Не забравяйте за правилното хранене и достатъчното количество вода. Да „се потите“ с упражнения, комбинирано с хапване на джънк няма да ви отведе далеч.
  9. Дори когато сте на почивка, не спирайте да тренирате. Морето е много подходящо място да плувате, няма нужда само да стоите на брега. Правете упражнения на пясъка. В хотелската стая. На близката поляна. Ако в хотела има фитнес зала, което обикновено е безплатно, ползвайте я.
  10. Намерете си подходяща онлайн програма и тренирайте с нея. Това може да са YouTube видеа или пък приложение на телефона ви. Много по-лесно е, отколкото ако сами си измисляте упражненията, а и е по-ефективно, след като програмите обикновено са създадени от професионални инструктори. Следват и няколко предложения от мрежата.

Предложения за онлайн тренировки

Няма да можем да изброим безбройните сайтове и канали, които предлагат онлайн упражнения, както български така и чуждестранни. Затова просто потърсете в интернет и в YouTube това, което ви привлича най-вече. Може да откриете тренировки за домашен фитнес с подръчни „уреди“, упражнения със собствена тяга (без уреди), йога упражнения, тае-бо, зумба, аеробика… Съветът ни е след като си изберете, поне известно време да се придържате към една програма. Ето какво разнообразие има във видео-мрежата, включително и като времетраене на тренировките. 

Не са малко и мобилните приложения, с помощта на които може да тренирате в домашни условия, а и удобството е, че винаги са с вас и телефона ви. Някои от тях са безплатни, а платените имат поне няколко отключени тренировки, които също може да ползвате преди да решите, дали да си направите абонамент в апликацията.

Freeletics Bodyweight 

Тази програма за домашен фитнес има няколко важни предимства, пред повечето на пазара. На първо място предлага възможността да минете „фитнес тест“, с помощта на който да си изработите и подходящ план за тренировки. Второто предимство е, че ако нямате достатъчно пространство у дома да се вихрите, има опция да подберете такива упражнения, за които са ви достатъчни и 2 на 2 метра. Достъпно е на iOS и Android устройства, но може да откриете видеа и в канала им в YouTube.

Yoga Wake Up

Идеята на това приложение е да се събуждате с йога всяка сутрин. Упражненията са кратки и успокояващи, така че да дадат оптимистичен старт на деня ви и да нямате повод да се отказвате поради липса на време. Достъпно е на Apple устройства.

The Johnson & Johnson 7-minute workout

Както показва името, това са кратки тренировки, които може да вмъкнете навсякъде в забързаното си всекидневие. Програмите са разработени от експерти, които обещават да вземете най-доброто от всяка една от седемте минути. Има различни степени на трудност на тренировките. Приложението е разработено за iOS и Android.

Sworkit

Все още не сте наясно какво ви се тренира у дома? Или пък сте напълно наясно, че искате разнообразие. Sworkit предлага такова и с него може да избирате според настроението си разнообразни тренировки, сред които кардио и силови, йога или просто разтягания. Има го и за iOS, и за Android. 

Aaptiv

Самите упражнения не са винаги най-важните, когато липсва постоянство. А най-честата причина за провал на редовните тренировки е липсата на мотивация. А каква по-добра такава от подходящата „надъхваща“ музика. Aaptiv предлага разнообразно озвучаване за различни видове тренировки. Може да го ползвате на iOS и Android устройства.

След цялото море от възможности да тренирате без пари и при всякакъв режим на живот, вече няма да имате оправдания да не го правите. С повече постоянство със сигурност може да видите първи признаци на физически подобрения само за няколко седмици. И спокойно да се появите на плажа за морската си почивка. А нея може да финансирате с помощта на „Credissimo до заплата“ и „Credissimo плюс“. Първият е до 600 лв. и с 0% лихва за всеки първи и пети в гратисния период, а вторият е до 3 000 лв. и разсрочване на удобни вноски до 24 месеца. 

Прочети още

Или как лесно и забавно да заделиш пари за „спешни случаи“
Заяви твоя първи безлихвен заем на вноски само до края на януари
Развихри въображението си, за да не се налага да чакаш чудеса от Дядо Коледа.