Инвестирай в здраве, сега е моментът

от Credissimo BG | 23.03.2017
Вземи пари сега

И ето я пролетта – предизвикателно слънчева и зелена. Иска ти се да наваксаш със сто неща и да се възползваш от първите топли дни. Вместо това обаче, организмът ти крещи: „Спи ми се, остави ме на мира!“...

Прословутата пролетна умора не е нищо повече от недостиг на витамини и физическа активност, не е някоя мистериозна сезонна зараза. Особено, ако досега си наблягал на т.нар. "зимно хранене", с ограничен прием на плодове и зеленчуци, а спортът ти се е изразявал в спорадични посещения в някоя потна и прашна спортна зала. Или по-лошо – в преместването от канапето вкъщи до офисния стол, и обратното. Резултатът, освен сънливостта, вероятно е нисък тонус и неспособност да се напъхаш в някои от дрехите си.

И ако не искаш понижените функции и имунитет на тялото ти да те принудят скоро да пазаруваш лекарства и да плащаш за прегледи, по-добре ги изпревари и започни отново да инвестираш в здравето си.

На първо време е добре да сложиш край на манджичките. Тяхното време изтече с края на зимните празници и гостуванията по бабите. На пазара целогодишно има плодове и зеленчуци, а скоро започват да излизат и първите сезонни. Балансирай с подходящите протеини, въглехидрати и мазнини и ограничи вредните, макар и засищащи сладки и брашнени храни.

Втората част от плана е: Движение и слънце.

Ако не си от най-активните, не се опитвай да се хвърляш рязко с главата напред в спорта. Ако си позапуснал тренировките през студения сезон – също. Най-добрият начин е да заложиш на плавния прогрес, особено ако е минало много време. Хвърлиш ли се с главата напред, увеличаваш шанса от наранявания или бърз отказ. Качествените тренировки не се измерват по размера на мускулната треска и безпаметна умора на следващия ден.

Гъвкавост

Дай си една – две седмици, в които ще припомниш на тялото си, че може и да мърда. Това е периодът, в който ще увеличиш гъвкавостта си – започни с разходки, разтягания и леки практики, като йога. Ако се чувстваш добре с тези дейности, може да обърнеш част от разходките в кратък джогинг или леки кардио упражнения.

Сила

Преминаването към същинската част също е постепенна. Първите тренировки трябва да са насочени към подобряване на стойката и подсилване на основни групи мускули. Идеални са упражнения, които използват тежестта на тялото.

В  спорта винаги можеш да заложиш и на домашни тренировки. Има достатъчно онлайн програми и апликации за фитнес или йога, които не изискват да имаш оборудване за фитнес у дома. В повечето случаи не ти трябва нещо много повече от фитнес постелка, гирички или дъмбели, ластик за разтягане или пък топка. Цените им са напълно достъпни за всеки.

Чудиш се къде е мястото на слънцето в схемата?

Не е ли грехота да разполагаш с хубаво време и да не инкорпорираш този факт в стратегията си за влизане във форма? Съществуват страхотни възможности за движение на открито. Като се започне от покоряването на близкия планински връх, джогинга, градско и планинско колоездене, та до йога в парка или стрийт фитнес. Ползите от тренировки на въздух са огромни. Ако отдавна си мечтаеш за колело, сега е моментът да си купиш или да смениш старото. Поднови и допълни екипировката за хоби спорта си, купи си нови маратонки за тичане. Изглеждат дреболии, но понякога действат като вътрешна спирачка да действаш.

Капани и опасности

Всеки оптимизъм си има препъникамъни по пътя, които могат да съсипят всяко добро намерение. Вече споменахме един от тях – не се пренапрягай и не се втурвай с главата напред да правиш всичко наведнъж.

Отлагането

Друга опасност е отлагането. Не започвай „от утре“, „от другия месец“ или от „като имам пари“. Лятото изобщо не е толкова далеч и, докато се наканиш, ще е дошло, минало и ще е станало отново есен.

Но никога не е късно

Съществува и обратната хипотеза: да дойде момент, в който да решиш, че си изпуснал влака и е късно тепърва да стартираш. Никога не е късно, никога!

Нереалистични очаквания

Високите очаквания пък могат да те бутнат с един пръст в пропастта на отчаянието, самосъжалението и засядането в дивана пред телевизора. Независимо каква е целта ти – отслабване, стягане, трупане на маса – имай предвид, че е необходимо време. Ако си бил изряден две седмици, а няма видим резултат, е много лесно да си кажеш, че няма смисъл. Така че - търпение.

Безпаричие

А може и да те преследва мрачната сянка на безпаричието?

Искаш да скачаш, но нямаш въже? О, хайде! Най-обикновените са по не повече от 5 лв., пък по-нататък ще си купиш онова готиното, от 30 лв.

Искаш да тичаш, но нямаш маратонки за бягане? Смени подхода с изкачване на планина - без пари е.

Искаш колело, ама ще си купиш „друг път“? Върни се на точката с обяснението защо не трябва да отлагаш.

Винаги има начин да постигнеш желаното и един от тях е със заем от Credissimo. Ако ти трябва сума между 100 и 600 лв. за теб идеален е 'Credissimo до заплата' с 0% лихва за всеки първи заем, в рамките на гратисния период. Ако искаш да упражниш някое по-скъпоструващо спортно хоби, или мечтаеш за по-сериозна покупка, имаш възможност да изтеглиш и до 2500 лв. за срок до 24 месеца, с удобни вноски, изцяло съобразени с възможностите ти.

Хайде, влизай във форма, това ще подобри и усещането ти за щастие!

Прочети още

Компанията генерира огромни обеми от спестени природни ресурси благодарение на своите изцяло онлайн услуги
Колко мислите, че можете да спестите за една година? Този хитър начин ще ви помогне да спестите съвсем нелоши суми без особени усилия
Kупуването на употребявани вещи има редица предимства, независимо дали става въпрос за дрехи, винтидж предмети, книги или техника