Инвестирай в здраве, сега е моментът

от Credissimo BG | 23.03.2017
Вземи пари сега

И ето я пролетта – предизвикателно слънчева и зелена. Иска ти се да наваксаш със сто неща и да се възползваш от първите топли дни. Вместо това обаче, организмът ти крещи: „Спи ми се, остави ме на мира!“...

Прословутата пролетна умора не е нищо повече от недостиг на витамини и физическа активност, не е някоя мистериозна сезонна зараза. Особено, ако досега си наблягал на т.нар. "зимно хранене", с ограничен прием на плодове и зеленчуци, а спортът ти се е изразявал в спорадични посещения в някоя потна и прашна спортна зала. Или по-лошо – в преместването от канапето вкъщи до офисния стол, и обратното. Резултатът, освен сънливостта, вероятно е нисък тонус и неспособност да се напъхаш в някои от дрехите си.

И ако не искаш понижените функции и имунитет на тялото ти да те принудят скоро да пазаруваш лекарства и да плащаш за прегледи, по-добре ги изпревари и започни отново да инвестираш в здравето си.

На първо време е добре да сложиш край на манджичките. Тяхното време изтече с края на зимните празници и гостуванията по бабите. На пазара целогодишно има плодове и зеленчуци, а скоро започват да излизат и първите сезонни. Балансирай с подходящите протеини, въглехидрати и мазнини и ограничи вредните, макар и засищащи сладки и брашнени храни.

Втората част от плана е: Движение и слънце.

Ако не си от най-активните, не се опитвай да се хвърляш рязко с главата напред в спорта. Ако си позапуснал тренировките през студения сезон – също. Най-добрият начин е да заложиш на плавния прогрес, особено ако е минало много време. Хвърлиш ли се с главата напред, увеличаваш шанса от наранявания или бърз отказ. Качествените тренировки не се измерват по размера на мускулната треска и безпаметна умора на следващия ден.

Гъвкавост

Дай си една – две седмици, в които ще припомниш на тялото си, че може и да мърда. Това е периодът, в който ще увеличиш гъвкавостта си – започни с разходки, разтягания и леки практики, като йога. Ако се чувстваш добре с тези дейности, може да обърнеш част от разходките в кратък джогинг или леки кардио упражнения.

Сила

Преминаването към същинската част също е постепенна. Първите тренировки трябва да са насочени към подобряване на стойката и подсилване на основни групи мускули. Идеални са упражнения, които използват тежестта на тялото.

В  спорта винаги можеш да заложиш и на домашни тренировки. Има достатъчно онлайн програми и апликации за фитнес или йога, които не изискват да имаш оборудване за фитнес у дома. В повечето случаи не ти трябва нещо много повече от фитнес постелка, гирички или дъмбели, ластик за разтягане или пък топка. Цените им са напълно достъпни за всеки.

Чудиш се къде е мястото на слънцето в схемата?

Не е ли грехота да разполагаш с хубаво време и да не инкорпорираш този факт в стратегията си за влизане във форма? Съществуват страхотни възможности за движение на открито. Като се започне от покоряването на близкия планински връх, джогинга, градско и планинско колоездене, та до йога в парка или стрийт фитнес. Ползите от тренировки на въздух са огромни. Ако отдавна си мечтаеш за колело, сега е моментът да си купиш или да смениш старото. Поднови и допълни екипировката за хоби спорта си, купи си нови маратонки за тичане. Изглеждат дреболии, но понякога действат като вътрешна спирачка да действаш.

Капани и опасности

Всеки оптимизъм си има препъникамъни по пътя, които могат да съсипят всяко добро намерение. Вече споменахме един от тях – не се пренапрягай и не се втурвай с главата напред да правиш всичко наведнъж.

Отлагането

Друга опасност е отлагането. Не започвай „от утре“, „от другия месец“ или от „като имам пари“. Лятото изобщо не е толкова далеч и, докато се наканиш, ще е дошло, минало и ще е станало отново есен.

Но никога не е късно

Съществува и обратната хипотеза: да дойде момент, в който да решиш, че си изпуснал влака и е късно тепърва да стартираш. Никога не е късно, никога!

Нереалистични очаквания

Високите очаквания пък могат да те бутнат с един пръст в пропастта на отчаянието, самосъжалението и засядането в дивана пред телевизора. Независимо каква е целта ти – отслабване, стягане, трупане на маса – имай предвид, че е необходимо време. Ако си бил изряден две седмици, а няма видим резултат, е много лесно да си кажеш, че няма смисъл. Така че - търпение.

Безпаричие

А може и да те преследва мрачната сянка на безпаричието?

Искаш да скачаш, но нямаш въже? О, хайде! Най-обикновените са по не повече от 5 лв., пък по-нататък ще си купиш онова готиното, от 30 лв.

Искаш да тичаш, но нямаш маратонки за бягане? Смени подхода с изкачване на планина - без пари е.

Искаш колело, ама ще си купиш „друг път“? Върни се на точката с обяснението защо не трябва да отлагаш.

Винаги има начин да постигнеш желаното и един от тях е със заем от Credissimo. Ако ти трябва сума между 100 и 600 лв. за теб идеален е заем до заплата с 0% лихва за всеки първи заем, в рамките на гратисния период. Ако искаш да упражниш някое по-скъпоструващо спортно хоби, или мечтаеш за по-сериозна покупка, имаш възможност да изтеглиш и до 2500 лв. за срок до 24 месеца, с удобни вноски, изцяло съобразени с възможностите ти.

Хайде, влизай във форма, това ще подобри и усещането ти за щастие!

Прочети още

За да запазите здравето си през есента и да подсилите организма за предстоящата зима, просто следвайте и логиката на есента
Working the Net Together ще събере най-младите професионалисти, които искат да научат повече за спецификите на IT сферата
Рейтинговият комитет на Българската агенция за кредитен рейтинг (БАКР) актуализира кредитния рейтинг на Credissimo